44- Minuetاز Luigi Boccherini

4 نت اول دولاچنگ هستند و از انگشت چهارم هم استفاده شده که باید مواظب باشید بد نواخته نشه. حتی میتونید ابتدا فقط همین یک میزان رو بارها و بارها بزنید تا از عهده اجراش بر بیایید. به صدای آرشه توجه کنید که بتونه در عین حالی که صدای کمی در میاره چون Mezzo piano هست بتونه شفاف باشه.

در میزان چهارم دو نت پشت سر هم انگشت اول هستند. بارها عرض کرده ام که انگشتتان را کج نکنید که سیم بعدی را بگیرید. باید بردارید و دوباره بگذارید ولی حتی الامکان انگشت ها را از سیم دور نکنید که همیشه در نزدیک ترین موقعیت برای استفاده قرار بگیرند.

در میزان ششم نت اول دست باز می و نت دوم ر دیز است که بجای انگشت سوم خواسته شده که از انگشت چهارم استفاده بشود چراکه در ادامه انگشت سوم رو در سیم دیگری به سرعت نیازمندید. برای همین اینجا از انگشت چهارم که نیم پرده عقب رفته به جای انگشت سوم که نیم پرده جلو رفته استفاده میکنیم.

لطفا در بخش دوم که Trio هست از Spiccato استفاده کنید تا میزان 24 که می به صورت چنگ هست و بلافاصله دولاچنگ های انگشت دوم و اول بدنبالش هستند. اونجا را Staccato اجرا کنید. چراکه اگر Spiccato اجرا کنید امکان کنترل آرشه و آرام کردنش بر روی سیم رو نخواهید داشت چون زمان بهتون این اجازه رو نمیده. پس هر جایی که زمان کافی ندارید از Staccato و در جایی که زمان کافی دارید از Spiccato استفاده نمائید.

در میزان 23 که انگشت دوم Spiccato شروع میشه زیرش Crescendo دارید. برای اینکه نت به نت صدای نت هاتون بالاتر بره از استفاده میزان بیشتری آرشه برای نت ها در Spiccato استفاده کنید که باعث میشه صدای بیشتری داشته باشند. منظورم این نیست که زمان بیشتری با آرشه بنوازید, بلکه آرشه بیشتری در همان زمان استفاده کنید. در زمانی که Spiccato اجرا میکنید بهتر هست که آرشه را بیشتر بچرخونید که از موی کمتری استفاده کنید بر روی سیم. هر چی تعداد موی درگیر بیشتر باشه خشن تر و سخت تر هست و صدای زیبایی نخواهد داشت.

باید بقدری تمرین کنید که بتونید با ارکستر همراهی کنید و جا نمونید و درست هم بنوازید. پس تمرین کنید و وقتی کاملا آماده شدید, صدای موزیک را بلند بگذارید پخش شود و همنوازی کنید با ارکستر. دوست دارم تمام درس هایم را همین کار را انجام دهید.

این آهنگ syncopate هست یعنی بیت تغییر پیدا میکنه طوریکه بیت قوی بر عکس ضعیف میشه و بیت ضعیف قوی. اگر ازش چیزی متوجه نشدید نگران نباشید من هم متوجه نشدم :D شوخی میکنم بعدا که کمی حرفه ای تر بشید متوجه میشید تفاوت بیت ها را.

 

لویجی بوکرینی (ایتالیایی: Luigi Boccherini؛ زاده ۱۹ فوریهٔ ۱۷۴۳ درگذشته ۲۸ مه ۱۸۰۵) آهنگساز دوره کلاسیک و نوازنده ویلونسل اهل ایتالیا بود.